Social Media

RECENZIA: Honey Boy (2019)

Nezávislý obľúbenec minulého roka, v ktorom Shia LaBeouf rozpráva príbeh svojho neľahkého detstva a vzťahu syna s otcom, ktorý je zároveň jeho asistent, pretože ako sám vo filme hovorí, nikto okrem neho by nezamestnal kriminálnika. Presne to je film Honey Boy, ktorý mala šancu naša Ivka vidieť vrámci filmového festivalu TADY VARY.

Oficiálna synopsa

V snímke natočenej podľa vlastného scenára Shia LaBeoufa, prináša oceňovaná režisérka Alma Har'elová pohľad na hercove búrlivé detstvo a dospievanie, behom ktorého sa prostredníctvom filmu a snov snažil uzmieriť so svojim násilníckym otcom. Cez hlavného hrdinu Otisa Lorta, ktorého stvárnil Noah Jupe a Lucas Hedges, sa režisérka Har'elová pozerá na rôzne fázy jeho zbesilej kariéry - od prvých krokov na ceste ku sláve až po jeho následné zrútenie v dospelosti. LaBeouf prijal odvážnu, no aj terapeutickú, výzvu a stvárnil svojho otca, bývalého klauna z ródea a zločinca. Otisovu spriaznenú dušu hrá umelkyňa a hudobníčka FKA Twigs a táto rola je jej hereckým debutom.

Naša recenzia

Film Honey Boy zachytáva Otisa v neľahkej pozícii po zrútení a tak je nútený pozrieť sa na svoj život v liečebni závislostí a konfrontovať pocity, ktoré sú naozaj nepríjemné, aby prišiel na to, ako sa do tejto chvíle svojho života dostal. Veľmi oceňujeme najmä krásne filmové paralely medzi životom Otisa, ako dieťaťa, a jeho dospelým životom, pretože to je presne to, čo si mal v liečebni uvedomiť, aby sa mohol vo svojom živote posunúť ďalej. Príbeh mohol naozaj sledovať len Otisovo detstvo, no napriek tomu sme vedeli, že tá dôležitá časť je jeho dospelosť napriek tomu, že ho v nej sledujeme menej, no možno o to intenzívnejšie a dáva nám to aj pohľad na to, aké ťažké bolo tento film vytvoriť. Shia LaBeouf je kontroverzná osobnosť a aj tento film mohol byť krutý a kontroverzný a chcieť iba šokovať. Napriek tomu Alma Har'elová odviedla skvelú prácu a zanechala v ľuďoch silný odkaz a myšlienku bez toho aby musela veľmi prekročiť morálne hranice. Hviezdou tohto filmu je určite Noah Jupe a jeho skvelý herecký výkon. Je neuveriteľné, že v tak mladom veku dokázal stvárniť naozaj ťažkú postavu a to veľmi dôveryhodne a veríme, že to určite dotiahne v svojej kariére ďaleko. Tento film je ozaj postavený na paralelách a na myšlienke, že ak nezmeníme svoj postoj a správanie, bude to viesť nie len k ďalším nepríjemným stuáciam, ale aj k strpčovaniu života ľuďom, ktorí si to nezaslúžia. Presne tak, ako Otisov otec, tak aj jeho dedo mali totiž problémy s alkoholom. Otis preto musí vyriešiť svoj problém z detstva, aby sa mohol posunúť a niekedy je ten problém možno úplne inde, ako sme si pôvodne mysleli. Honey Boy hovorí o tom aký je život so závislosťou ťažký, ako si závislí ľudia často klamú o tom, ako sa v skutočnosti cítia, a ak o tom presvedčia celý svet, možno tomu nakoniec sami uveria. Napriek tomu, že Otisov otec je často zlý až násilnicky, však vieme, že ho má rád a to je to dôležité - táto postava má vrstvy a nie je len zlá, ale aj dobrá a všetko medzi tým. Pri paralelách je určite tou najdoležitejšou spomenúť práve paralelu so životom Shia LaBeoufa a to šikovne zapracované odkazy na jeho rolu v seriáli Even Stevens, ktorá ho preslávila. A asi najsilnejšou je prvá scéna, kedy stretávame Otisa v detstve a dostane do tváre koláčom, čo je priamy odkaz na Louisa, ktorý takýchto hlúpych trikov v show absolvoval nespočetne, taktiež kostýmy, ktoré Otis vo filme nosí, sú takmer priamimi replikami Louisových a dôležité je určite spomenúť aj priamy odkaz na epizódu, v ktorej Louis rieši svoj vzťah s otcom a to použitím častí dialógov priamo zo serialu.

Ak máte radi vhľady do mysle ľudí a psychologické filmy, tento určite odporúčame, pretože má naozaj všetko, skvelé herecké výkony, zachytené krásnou kamerou a atmosferickými efektami a najmä silnú myšlienku, ktorá vo Vás bezpochyby niečo zanechá. Honey Boy 5/5.

zdroj fotografie a textu: Honey Boy official Facebook page/Cinemax